Næste >
18.02.2013 17:55 Age: 11 yrs

Fyringer i Kapacitet

Hvorfor skal der fyres nu, når TDC i strategien skal lave flere fremskudte DSLAM, udbygge fast nettet og styrke mobil nettet


Vi i Dansk Metal virksomhedsklub i Kapacitet (KVK) forstår det ikke. Vi har på Kapacitets samarbejdsmøder(KSU) stillet spørgsmålet mange gange, Ledelsens svar er markedet og fravalg af opgaver. Valg vi ikke er enige i.

Ledelsen har fastholdt fyringerne.

Vi har derfor aftalt en proces hvor vi har fået en garanti for at de der bliver fyret og de som ønsker fritstilling, bliver fritstillet i deres opsigelses periode, noget som ledelsen ikke mente alle skulle havde ret til, men det har de nu i Kapacitet, vi har et tæt samarbejde med HR om jobmach og swoop så frivillige i områder der ikke skal fyre kan imødekommes, Det betyder, at kollegaer i områder der fyre har mulighed for job andre steder i TDC. Noget der ifølge borgfreds aftalen er en selvfølge men kun bliver til virkelighed når der er 2 parter der aktiv deltager i det.

Der er startet et strømspare projekt, hvor kapacitet skal bruge 20 til 25 tekniker til at nedtage udstyr der ”bare” står og bruger strøm. Et projekt der over året måske vokser, så der skal bruges flere hænder.  Et rigtigt vind/vind projekt, TDC spare på El regningen og det skaber job her og nu til vores kollegaer.

Fremtiden i Kapacitet med en ny ledelse bliver spændende, et af ledelsens leveregler er anerkendende ledelsen. En holdning vi bakker op om. Og vi vil derfor i 2013 holde dem op på deres leveregel og hjælpe dem på rette vej.

Tak er også i fremtiden en del af Kapacitet, for mig en selvfølge at når man arbejder med kunder så tager man også ansvar for dem.

Vi skal også lave mersalg, hvis kunden skal bruge mere end det, der er solgt til dem i første omgang. Hvordan denne tid vi bruger på mersalg og den tid vi bruger på at opsætte mersalget uden at det går ud over vores afsatte tid(KPI Mål) på ordre, er uvist. Det er et spørgsmål som vi vil blive ved med at stille ledelsen, men som ledelsen har svært ved at svare på. Men det må være en selvfølge at der skal afsættes mere tid hvis der skal bruges tid på at sælge og opsætte andet end det ordren lyder på.

Teknikers fremtidig arbejdsplads er også et tiltag ledelsen er meget optaget af vi har på sidste KSU bedt ledelsen om at virksomhedsklubben deltager aktivt i dette arbejde.

En arbejdsplads hvor ”Teknikeren har et 360 graders billede af kundens situation” og som ”Gør teknikerens hverdag nemmere” hvordan skabes sådan en arbejdsplads? Er det ved bedre IT systemer, flere kollegaer, anden organisation eller mere kontrol? spørgsmålene er mange, og vi vil stille disse spørgsmål og vurdere hvilken svare der er rigtige.


Lars Jørgensen Kapacitet


___

Oops, an error occurred! Code: 202405082214014c7908eb
Vision Team Typo3 CMS