Organisationsændringer i TDC Group
Udmøntningen af den nye strategi, som TDC Group offentliggjorde i begyndelsen af januar 2016, er nu nået til TDC Operations.
I september skete der organisatoriske ændringer i både YouSee og Erhverv, som et led i implementeringen af den nye strategi.
TDC fortalte på Medarbejderportalen fredag den 25. november, at der sker væsentlige ændringer i Operations, som vi i hovedtræk oplister her:
- IT deles i to områder: IT Development og IT Operation.
- Netværksrelaterede opgaver samles i ny enhed, der hedder Network.
- Kørende teknikere samles i én On-site organisation.
- Procurement & Facility Management ændrer navn til Procurement & Logistics.
- Finans: Her flytter Shared Service, Produktregnskab og Wholesale Controlling & Accounting & Billing til Group Finance.
- Strategy & Business Development udvides og skifter navn til Strategy & Transformation.
- Wholesale flyttes til Group Strategy
- Facility management flyttes til Koncern Finans
Organisationsændringerne kommer til at berøre over 1.000 medarbejdere. De fleste flyttes i første omgang teamvis.
Nogle af medarbejderne flyttes til andre enheder i TDC. Derfor vil organisationsændringen også påvirke disse andre enheder.
Organisationsændringerne har været behandlet i de respektive samarbejdsudvalg og arbejdet fortsætter i udvalgene, til alle ændringer er faldet på plads.