Næste >
03.06.2025 13:30 Age: 11 days

VK TDC Net Delivery Nyhedsbrev - Juni 2025


 

Kære kolleger,

I denne tid siger man ofte, at "intet nyt er godt nyt". Men her hos Delivery er det sjældent, at vi oplever helt stilstand – der er altid noget, der ændrer sig.

Når jeg ser tilbage på det seneste nyhedsbrev og forbereder mig på at skrive et nyt, ville jeg ønske, at jeg kunne præsentere en helt anderledes situation. Desværre ser meget ud til at være det samme.

På kanten af sommeren reflekterer vi over et forår fyldt med organisationsændringer, som har ledt til overtallighed og opsigelser. En bemærkelsesværdig ændring har været at sige farvel til gruppen af Field Managers og QA'er. Teamet er blevet splittet op i tre dele – QA'erne er blevet flyttet til et team hos Site Managers, mens de resterende Field Managers er blevet integreret i OOK og OON, hvor de kørende teknikere hører til. Delivery har derfor været en gruppe mindre end normalt i et stykke tid. Men ændringerne stopper ikke her; nu introduceres et samlet Customer Support Team bestående af kolleger fra C&P og OOP. Dette initiativ har til formål at løfte vores kundetilfredshed til nye højder. Mere end 100 medarbejdere har været berørt af disse to store ændringer.

I marts måned stod vi over for endnu en "runde" af overtallighedstilpasninger, primært motiveret af økonomiske stramninger. Her gjorde TR'erne et enormt arbejde for at støtte dem, der befandt sig i en svær situation.

Man spørger måske: Hvad med dem, der ikke er blevet fyret eller flyttet rundt? Har de så ro på? Svaret er nej. Hos koordineringen køres stadig pilotforsøg for at optimere auto-distribution af ordre til teknikerne. Den konstante jagt på optimering medfører løbende forandringer, hvilket mange finder udfordrende. Konstante ændringer, manglende kommunikation og usikkerhed om jobautomatisering har sat trivsel og jobsikkerhed på prøve.

Fiberdesign oplever en markant travlhed, hvilket i sig selv er positivt, da det betyder flere ordre i butikken. Dog er pres niveauet så højt, at vi bekymrer os om, hvorvidt kollegerne kan følge med.

Alt dette gør det vanskeligt at få overblik over tilstanden i TDC Net. Nogle medarbejdere bliver overtallige, andre kan vi ikke længere have ansat, nogle træner en maskine til at over tage deres arbejde, og andre står med et massivt arbejdspres.

Jeg må selv erkende, at det kan være svært at følge med og se mening og målsætning i det hele. Jeg forsøger derfor at finde tryghed og glæde i de nære ting – en god snak med en kollega, en samling med rundstykker – de små ting, der gør det rart at være på jobbet. Dét er wellbeing.

Venlig hilsen
Brian Emig
Delivery


Oops, an error occurred! Code: 20250615003410962295d6
Vision Team Typo3 CMS