Næste >
03.02.2025 15:04 Age: 14 days

Nyhedsbrev fra Delivery

Nyt fra Delivery


Pyha – et år det har været i 2024
Overtallighed og organisationsændringer har uden tvivl fyldt meget for TR’ene i virksomhedsklub Delivery i 2024. Sammenlægningen af det tidligere Fiber Design & Delivery med Planning og Production Management blev en af 2024’s største forandringer. To organisationer med forskellig kultur og arbejdsgange skulle lægges sammen og finde fælles fodslag i tiden frem. Det blev den største organisatoriske forandring, jeg nogensinde har været med til, hvor op mod 40% af medarbejderne fik nye tilhørsforhold. Det kunne være nye grupper, nye chefer, nye kolleger og alt derimellem. For nogle teams og kolleger har sammenlægningen givet god mening, for andre har der skulle ledes lidt mere efter synergierne.

Både i maj og november har vi, på grund af overtallighed, sagt farvel til mange kolleger i Delivery. Det er altid en svær periode at være i, hvor følelserne sidder uden på tøjet. Når ledelsen beslutter, at tiden er inde til at afskedige, gør vi som TR’ere naturligvis alt, hvad vi kan for både at hjælpe vores kolleger igennem forløbet. I særdeleshed dem, som skal have den sværeste besked, men også at der er fokus på dem, som bliver tilbage. Med færre hænder til at løse opgaverne, vil nogle kunne opleve et øget arbejdspres, - er det tilfældet er det vigtigt at gøre opmærksom på situationen og få fortalt lederne, at det er uholdbart. Vi må ikke blive syge af at gå på arbejde.

Transformationen af TDC NET byder, at vi skal være markant færre frem mod 2030, og efterårets kommunikation fra ledelsen omkring den brændende platform, hvorpå vi opererer, har selvfølgelig fået en del kolleger til at komme i tvivl om deres fremtidige rolle i TDC NET. Det ligger mig derfor meget på sinde, at vi alle tager stilling til, hvad vi vil med vores arbejdsliv fremover. Vi skal være nysgerrige og søge de veje, der virker spændende for os. Det kan være jobskifte internt, uddannelse eller måske en frivillig fratrædelse – alle muligheder er åbne, men det er vigtigt, at vi selv tager stilling og finder retning.

Transformationen har også på dagsordenen, at vi skal automatisere og forenkle. Efter organisationsændringen i september blev det besluttet, at opgaven med at passe ”entreprenør-telefonen” skulle flytte team. Opgaven blev flyttet uden ressourcer, så med en udsigt til op mod 9000 ekstra kald på årsplan var der behov for at tænke nyt. Det blev besluttet, at telefonindgangen skulle lukkes, og indmelding om overgravede kabler skulle digitaliseres via en formular på hjemmesiden. Det har skabt en del spørgsmål og undren såvel internt som eksternt. Det er et godt eksempel på, hvor svært det kan være at opfylde behovet for automation samtidigt med at sikre kollegernes forståelse og trivsel.

Hvad byder 2025 så på?
Ro og tid til fordybelse…

Det er ikke sådan, vi er startet. Klokken har knap slået midnat d. 31.12, før årets første større forandringer er sat i støbeskeen.

  • Et nyt hybrid team på tværs af Delivery – Fieldservice og C&P skal sikre, at vi får flere kunder på vores fibernet.
  • Endnu flere kobberforbindelser og dertilhørende centraler skal lukkes.
  • Fordelingen af vores fiberbyg opgaver er til overvejelse, hvor meget bygger og projekterer vi selv i forhold til vendors.
  • Logistik flytter til Delivery & Fieldservice fra finans.
  • Vi skal lære TDC NET Academy rigtigt at kende og se, hvilke muligheder det giver os inden for uddannelse og træning.
  • Vi skal forhåbentligt ses til flere sociale arrangementer gennem SocialHub.

Men vigtigst af alt skal vi – både TR’ere og kollegaer – hjælpe hinanden med at sikre høj trivsel, wellbeing og et sikkert og sundt arbejdsmiljø.


Oops, an error occurred! Code: 20250217115226e4407614
Vision Team Typo3 CMS